Mõtted velomaja 2.0 kohta

Järgmise eksemplari juures tahaks saavutada järgnevat:

  1. Kaal võiks jääda 70 kg tuuri. Sellise massiga haagise tõmbamine on treenitud isikule kõva kattega teel abimootorita vastuvõetav. Abimootoriga aga igale isikule peaaegu märkamatu.
  2. Elektriliselt juhitavad pidurid. Teostatud lahendus on mehhaaniline. See töötab hästi pidama saamisel nö mäest alla aga mäkke tõusul kui vaja seisma jääda, siis tänane lahendus ei toimi. Protsessori poolt juhitavad pidurid võimaldavad juurde arendada veel teisigi kasulike omadusi nagu näiteks ABS pidurdus ja pidurituled taga.
  3. Aku majakeses, mis võimaldaks õhtul ruume valgustada. Lisaks nutiseadmete laadimise pesad.
  4. Majakese paigaldamise ja sõidu asendisse viimise protsess peaks lihtsustuma. Eriti tugijalgade alla panek aga on teisigi lihtsustuse kohti. Eesmärk võiks olla, et majake on opereeritav ka vähem treenitud isiku poolt.
  5. Majakese mõõtmed ja ruumi jaotus on õnnestunud. Neid muuta vaja ei ole.

Majake võib olla põhimõtteliselt ka ise sõitev. Vajaliku energia saab valgusest ja mõlemal rattal olevad mootorid saaks panna toimima tasakaaluliikuri põhimõttel. Inseneerimise tippteosena on võimalik velomaja arendada tasemele, kus seda oleks tõmmata jõukohane ja ohutu ka väiksel lapsel. Versiooni 2 esialgu sellist superomadust ei plaani, kuid unistada tulebki suurelt. 🙂