Mõõdud ja kirjeldus

Velomajal on 2 asendit. Sõiduasend ja ööbimisasend.

Sõiduasendis on majakese laius 99 cm, millele lisanduvad rattad. Koos ratastega on laius 125 cm. Kõrgus on sõidus 167 cm, mis võimaldab tavalise jalgratta sadulas olles taha vaadates üle majakese näha. Pikkust on sõiduasendis ~190 cm. Rattad on 28 tollised ja automaatsete inertspiduritega. Kui jalgrattaga ees pidurdada, siis rakenduvad automaatselt ka haagise pidurid. Sõidus on kõrgus teepinnast ~17 cm, mis on veidi kõrgem jalgratta pedaali alumisest asendist.

Ööbimise asendis on majakese pikim sisemõõt 3 m ja 7 cm. Voodi pikkus on 2 m ja 6 cm. Voodi laius on jalgade osas ~120 cm, keskosas ~165 cm ja pea osas ~130 cm. 2 täiskasvanut mahuvad magama hästi. Väiksem laps mahub veel juurde. Söögiruumi kõrgus on kuni 185 cm, laius 95 cm ja pikkus ~140 cm. Söögiruumis on pingike ja akna all lauake. Kui istuda ka voodi serval siis saab kahekesi olles istuda vastastiku. Kokku mahub istuma 4 inimest.

Majakese magamisruum on valmistatud vineersõrestikust ja tühimikud täidetud vahtplastiga ning kaetud dekoratiivkilega. Söögiruum on täielikult vahtplastkomposiit.

Üleminek sõidu asendist ööbimise asendisse tähendab esmalt tagumiste tugijalgade alla panekut. Majakese tõstmise kergendamiseks saab kasutada haakelatti. Edasi tuleb avada pöördliikumisega söögiruum. Siis kallutada maja söögiruum tagumise servaga vastu maad ning saab asetada alla esimesed tugijalad. Peale mida on olukord nagu juures oleval pildil. Edasi tuleb rattad alla pöörata ja siis avada akna poolne voodi osa ja teiseks jalgade poole voodi osa. Järgnevalt tuleb alla lasta söögiruum. See liigub rööbastel üles-alla. Viimaseks paika panna pingike ja lauake. Majake ongi ööbimiseks valmis. Protsess võtab aega ~15 minutit.

Üleminekul ööbimise asendis sõidu asendisse tuleb ülal kirjeldatud tegevused teha vastupidises järjekorra. Kogu tegevus on teostatav ka vihmas selliselt, et asjad majakeses ei saa märjaks majakese üles panekul ja ka kokku pakkimisel.

Velomaja eelised võrreldes telgiga:

  1. Suurem mugavus söögi valmistamisel ja söömisel. Tegevust on võimalik teha ruumis sees kaitstuna välismõjudest (tuul, vihm, putukad, liigne päike jt.)
  2. Suurem mugavus magamisel. Maast kõrgemal ja omale sobivalt vooderdatud küljealune. Saab kasutada tavalise tekke, patju ja linu. Magamise asju ei pea sõiduks minemisel pakkima. Võivad jääda lahtiselt voodisse.
  3. Öine hädal käimine oluliselt mugavam.
  4. Asjade paigutamiseks on ruumi piisavalt.
  5. Telgist soojem. Seinte soojapidavus on telgist parem.
  6. Telgist pimedam. Valged ööd võivad und segada.
  7. Võimalik ööbima jääda ka linnastunud keskkonda. Telki naljalt parklasse üles ei pane.

Velomaja puudused:

  1. Kaal. Prototüübi kogukaaluks kujunes ~120 kg. Arenguruumi samade mõõtmete juures oluliselt kergem teha on küllaga. See on järgmise versiooni teema. Samas, kõvakattega teel suur mass oluliselt tunda ei anna. Velomaja päikesepaneelid annavad päeva jooksul piisavalt energiat, et elektri abimootori abil kompenseerida täiendava massi vedu.
  2. Mõõtmed sõidul. Kahtlemata igas kohast, kust jalgrattaga läbi pääseb, majakesega ei pääse. Mõõdud on valitud sellised, et sellega on võimalik sõita kergliiklustee ühel poolel hõivamata vastu tulevat suunda. Maanteel saab hästi sõita tee servas.
  3. Hind. Velomaja võimalik müügihind kipub minema 10 tuhande euro kanti, sest tegu on keeruka ja palju käsitööd nõudva ehitisega. Materjalide koguhind on kahtlemata oluliselt odavam. Kaalu säästmiseks tuleb kasutada kergtugevaid materjale nagu alumiinium, süsinik, kevlar jt. mis ei ole odavad. Kahtlemata on võimalik väiksemas seerias valmistades ühiku hinda alla saada aga sinna jõudmiseks on veel pikk tee minna.

Velomaja on ühelt poolt inseneerimise projekt aga teiselt poolt katsetus ja võib olla ka tõestus tasuta, keskkonnasäästliku ja põhiliste mugavustega rändamise võimalikkuse kohta.